vineri, 5 decembrie 2008

Transparenta sau integritate academica?

Inceputul lui decembrie a inceput in forta si ma simt ca la maraton, desi nu am fost niciodata.
Prima destinatie: Sibiu, Universitatea Lucian Blaga.
Scopul vizitei: Coalitia pentru Universitati Curate.
CUC este un proiect care are 2 obiective: sa evalueze transparenta si integritatea academica a 42 universitati din Romania. Am si eu de evaluat 3 universitati: ULB Sibiu, UMF Craiova si Universitatea din Petrosani.
Tocmai ce mi-am incheiat activitatea de la Sibiu. Experienta nu a fost una cu totul noua, deoarece mai fusesem in evaluare ARACIS la Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti.
Voi spune ce am castigat din aceasta experienta:
1. Am cunoscut-o pe Andreea Vass, o persoana cu potential in Romania si implicata in multe actiuni. E un om de la care am invatat ceva in cele 3 zile :).
2. Am revazut-o pe Ana si am mai povestit. Este foarte placut sa revezi un prieten, sa iti aduci aminte de lucrurile frumoase, de vremurile in care Ana imi cunostea mai bine colegele de camera si vorbea ea mai mult cu ele, decat o faceam eu. Din cauza timpului, sa ne intelegem.
3. Am fost la patinoar. De 2 ani trag de mine sa ma duc si nu am reusit. Uite ca am reusit la Sibiu. Mersi Andreea. Cele 3 cazaturi au meritat din plin :).
4. Pe locul 4 voi pune experienta de student evaluator. Am plecat cu sentimentul ca oamenii cu care am vorbit (rector, prorectori, directori, studenti senatori, etc etc) nu au ramas in minte cu 3 lucruri pe care le pot schimba in universitate. Sau cu 3 obiective pentru 2009. Desi i-am pus sa se gandeasca la asta si sa ne zica.

Universitatile sunt o afacere in Romania, o afacere care merge foarte bine si studenti sunt considerati doar o cifra mai mult ca niciodata. Poeziile de genu "studentul este clientul nostru" sunt doar de ochii lumi. Adevarul este in sala de curs, de seminar sau in laborator. Chiar voi scrie un articol, dupa ce merg si in evaluare la Craiova, despre ce inseamna studentii in universitatea. Sper sa insemne mai mult decat un numar pe care il trimit la minister sa isi ia banii sau un numar care inmultit cu taxa de an sa rezulte salariu de merit sau gradatia...

Dar Sibiul este un oras frumos, linistit. Piata Mare are un patinoar fain, turta dulce este peste tot, se vinde pe strada vin fiert la pahar. O plimbare prin Sibiu iti da o tona de energie.

Un comentariu:

Anonim spunea...

vezi ca am gasit poza de la future shorts...uite-o aici : http://ro.tilllate.com/en/photoalbum/overview/8795933#148451738