marți, 27 ianuarie 2009

Pasiunea pentru oameni

Doua dintre pasiunile mele mari sunt managementul de proiect si resursele umane. Acestea doua sunt legate intre ele foarte mult. Nu poti face un proiect fara o echipa, si o echipa se formeaza lucrand la proiecte. In fiecare zi lucram la proiecte mici, mari. Pana la urma lucram la un mare proiect care se deruleaza in fiecare zi, si este de fapt chiar viata noastra.

Intr-un proiect sunt importante doua lucruri: rezultatele proiectului si procesul, adica oamenii. In orice moment al vietii, cand analizezi cam ce ai facut cu viata ta, te uiti in spate si zici: am facut asta, am facut cealalta, am schimbat usa, am pus caramida 3 din randul 4, etc. Dar mai e o intrebare: cum m-am simtit? Cum am ajuns la rezultatele acelea? Cand de bine m-am simtit? Cu cati dintre oamenii cu care am lucrat pana acum, sunt inca foarte apropiat? Mi-aduc aminte cat de mult m-am distrat?

Ascultandu-l pe Randy Pausch in Last Lecture, mi-am dat seama cat de important e sa faci cu zambetul pe buze tot ceea ce faci in fiecare zi. Sa fie fun toate proiectele la care muncesti zeci si sute de ore. Energia vine din pasiunea noastra pentru proiectele in care credem. Si aceasta pasiune trebuie sa fie vizibila in fiecare moment, pe care il petrecem in sedinte de lucru, in ateliere de creatie, alergand la sponsori, lipind afise, impartind fluturasi, negociind cu parteneri, etc, etc, etc.

Daca nu ne simtim bine cand facem un proiect, atunci asta se va reflecta in rezultatele proiectului. Si daca nu va afecta rezultatele acelui proiect, atunci sigur va afecta existenta unui altui proiect, in aceeasi formula. Tot ce trebuie sa facem cand nu ne simtim ok, e sa spunem asta. Sa contribuim la crearea unei atmosfere fun, la dinamica grupului si inchegarea unei echipe.

Un manager de proiect bun, este si un bun HR-ist. Este cel care stie ca toti membri echipei sunt importanti, care are grija ca toti membri echipei sa fie prinsi de proiect, cel care stie ca nu lucreaza cu roboti, ci cu oameni, care au sentimente, care gandesc mai mult decat spun. Este cel care stie sa ajunga la rezultate bune cu o echipa motivata, vesela si plina de energie si entuziasm, gata oricand pentru un alt proiect.

3 comentarii:

Adelaida spunea...

ca bine le zici, Cris!

Anonim spunea...

Ca tot discutam noi azi, oricum ramane in urma networkingul creat ca fiind cel mai valoros rezultat al unui proiect. Iti doresc sa fie ingredientul ala secret ("the fun of it") in fiecare proiect pe care o sa il intreprinzi vreodata. Inclusiv in "ala mare" :)

Traian Bruma spunea...

ce bine ar fi daca am lucra cu roboti la proiecte :D