marți, 24 iulie 2007

Calatorii prin Romania - partea I

De foarte multe ori am auzit zicala "Romania e o tara frumoasa, pacat ca e locuita de romani...".

As vrea sa vorbesc doar de prima parte a acestei fraze ... intr-adevar ... avem o tara minunata.
si as vrea sa promovez locurile prin care am fost si care mi-au placut. De exemplu Ardealul ... parca zici ca mergi in alta lume acolo ... curatenie pe strazi, cladiri ingrijite, oameni civilizati. Am vazut in Cluj, la o intersectie erau cosuri de gunoi din 2 in 2 metri ... pe o distanta de vreo 14 m. Bineinteles ca e curat acest oras cand la orice pas dai de un cos de gunoi.

Timisoara .... cu pietele ei ... unde se vorbesc 4, 5 limbi frecvent si toata lumea e vesela si calma. Pe mine ma uimeste calmul ardelenilor. Cateodata ma scoate din sarite, dar asta pt ca sunt invatata cu agitarea si forfota din sud.

Alba Iulia ... ai zice ca nu cine stie ce vedea in acest orasel ... asta la prima vedere. Dar daca mergi prin locurile vechi ... ai ce vedea!

In februarie, dupa sesiune am fost cu OSE-ul in teambuilding la Slanic Prahova. Foarte draguta zona, foarte ieftina cabana, foarte de treaba proprietarul. Am mers intr-una din zile la salina din Slanic .. "un spatiu imens de circa trei milioane de metri cubi, o impresionanta catedrala cu peretii si tavanul de sare, se afla la o adancime de 208 metri. S-a format in urma exploatarii zacamantului de sare in perioada 1942-1970 si este cea mai mare salina din Europa. Coborarea cu liftul (colivia cu care coborau minerii) dureaza circa 100 de secunde." - un articol preluat din Jurnalul. Si este adevarat! Am stat pe acolo vreo 3, 4 ore ... am jucat fotbal, ping pong, ne-am invartit si am facut poze (parca). Acel loc merita vazut!

Primul teambuilding OSE a fost la 14 scaune - Siriu - Buzau. Un alt loc minunat. Mergi vreo 2, 3 km prin padure .... dar pe urma ramai izolat in natura. Fara semnal, fara vecini pe langa cabana..poti muri in natura :D. Dar distractia de pe partia din gradina din spate cu saniile ..sigur ne-o aducem aminte!

Urmatorul teambuilding a fost la Rucar Bran. O distractie adevarata in trenul preistoric si o pestera de gheata. Peripetii cu ose-ul - partea a 2 a.

De curand am fost cu ANOSR-ul la Belis, in Huedin, langa Cluj. Am facut un traseu pentru anosr-istii prezenti la eveniment, pe drumul lui Iancu ...pana la un lac. Vreo ora jumate de mers prin padure .... pana am dat de un lac minunat. Inca un loc care merita vazut!

O sa revin cu alte locuri minunate din Romania prin care am fost eu ...

4 comentarii:

Anonim spunea...

Astept si poze :)

Anonim spunea...

ardealul, locul unde jumatate din locuitori se considera unguri

Cris spunea...

Poate si ungurii au avut o influenta, dar acolo sunt si romani. Si pana la urma toti sunt oameni, fie ca sunt maghiari, romani, sasi, germani. Important e ca au cateva lucruri pe care le putem invata de la ei, au un spirit civic mai dezvoltat si stiu sa respecte anumite reguli.

Anonim spunea...

pacat ca e locuita de romani...". - daca nu era romanul ,nu existau aceste frumuseti, in loc sa ne iubim , ne hulim ca natiune, frumos, americanii pun steaguri din 100 in 100 de metri sa se stie ca esti in SUA, noi ar trebui sa ingigem o ppancarda pe care sa scrie "nu fii prost, doar esti roman" si asta la fiecare centimetru, cunoasteti si celalte natii si sa vedeti ce diferenta , reci , egoisti, inculti, rai, betivi (sunt si la noi ) dar nu ne-am nascut cu berea si cu votca in nas.