miercuri, 18 iulie 2007

Cercetarea din Romania

Tot citesc pe net lucruri super tari care se intampla in alte tari, tehnologie care avanseaza extraordinar de rapid, oameni care dezvolta sisteme tehnologice si ajuta la imbunatatirea vietii. De fapt asta inseamna cercetare: sa imbunatatesti stilul de viata al omului.
Eram foarte hotarata sa fac si eu cercetare .. dar in Romania. Dupa 3 luni de cand lucrez la un institut de cercetare nu pot decat sa spun ca sunt foarte dezamagita. Sunt "cercetatori" care nici calculatorul nu stiu sa il foloseasca. Tehnologia nu a ajuns si in acest institut de cercetare. Sa nu mai vorbim de salarii ... o mizerie totala. Tocmai am absolvit facultatea si salariul de inginer pe care mi l-au oferit este de 8 mil brut.
Cei care raman in acest institut sunt cei care nu sunt capabili intelectual sa faca lucruri marete. Ma intreb de ce vin atatia bani in acest institut. Proiecte de sute de mii de euro care se duc ... nu se stie unde.
E dezamagitor ca primul articol al meu este atat de trist, dar datorita acestei dezamagiri pe care am avut-o in aceasta dimineata m-am hotarat sa imi fac blog.

2 comentarii:

tamoeta spunea...

Draga Cris, tot azi am citit niste articole pe un grup de discutii in care se descria accentul care se pune in universitati pe cantitatea de doctoranzi si de profesori coordonatori de doctorat si mai putin pe cercetarile si calitatea acestora care se fac...de fapt nu se fac...sau mult prea putine pentru capacitatea pe care o avem. Eu zic ca aici ne revine nou rolul de a face ceva, noi cei care observam ca exista probleme si care putem produce schimbarea.

Cris spunea...

Intr-adevar Carmen, universitatile sunt cele care trebuie sa aiba cea mai tare cercetare, sa aduca noutatea, sa contribuie la dezvoltarea societatii si desi cred ca nu stiu dragii nostri profi ... au cea mai importanta resursa: studentii. Tineri cu idei inovatoarea, creativi, insetati de cunoastere si plini de entuziasm.